BC klán oldala
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Karakterek
 
Járművek,űrhajók,technika
 
A filmről
 
Ne merj lopni!!!
 
Elérhetőség
 
Játék ismertető (menj a trailer-re)
 
BC
 
Star wars videók
 
BC klán anime
 
Incom T-47 fegyveres hósikló

 

  • Gyártó: Incom Corporation
  • Méretek: hossz 5,3 m; fesztáv 4,5 m
  • Hajtómű: 1 db Incom IJM-66 JetMachine torló-sugárhajtómű
  • Szenzorok: Fabritech ANS-7K harcászati-navigációs szenzor
  • Fegyverzet: 2 db DX559-es lézerágyú

    Amikor a nehézfegyverekkel megpakolt, hatalmas birodalmi lépegetők feltűntek a jeges Hoth bolygón berendezkedett Lázadók felderítő szkópjainak ernyőin, a bázis parancsnoka: Rieekan tábornok azonnal tudta, hogy nem sok mindent tehetnek ellenük. Bár a Mon Calamari cirkálókkal kibővült Szövetségi Flotta néha már jó eséllyel szálhatott szembe a császári hadihajókkal, a Birodalom Felszíni Haderőiben szolgáló páncélozott csapatszállító gépeknek a Lázadók arzenáljában nem volt párjuk. / itt a Hoth-on legalábbis nem / Így most a mindenre elszánt; néhány páncéltörő löveggel megerősített gyalogsági csapatokon kívül csupán csak két tucat, átalakított T-47-es sikló biztosíthatta a Szövetség védelmét. Azt mindenki tudta, hogy a kis gépeknek semmi esélyük a lépegető erődök ellen, ám a cél nem is azok megsemmisítése volt. A hósiklókat irányító Zsivány század pilótáinak csupán esélyt és elég időt kellett kiharcolniuk, hogy a Szövetség evakuálhassa az Echo bázist.

    A Hoth jégmezői felett járőröző fegyveres hósiklók valaha egyszerű, polgári célokra épített járművek voltak. A T-4-es sorozatú siklóit az Incom hajdan a Köztársaság Egyesített Kereskedelmi és Áruforgalmi Felügyeletének megrendelésére fejlesztette ki. A T-4-esek rendszerbe állítása előtt, a megfelelő gépesítés hiányában az E.K.Á.F.-nek sok bosszúságot okozott az alacsonylégköri és felszíni kikötők, teherraktárak valamint a kereskedelmi lerakatok működésének folyamatos ellenőrzésére és a zökkenőmentes áruforgalom biztosítása. Bár a konténerek ki és berakodását már mind a felszínen mind a levegőben jól megoldották, a hatalmas daruk és vonósugaras emelők a terhek átrakodásánál többre nem voltak alkalmasak. Ha a teherhajók repulzorai még a kikötődokkok előtt lerohadtak, a darukezelők nem tehettek semmit. Mivel annakidején még nem voltak légköri repülésre is alkalmas vontatók, a mozgásképtelenné vált transzporterek dokkoltatása sok vesződséget okozott. Nem is beszélve arról, hogy ezek a rossz helyen ácsorgó "defektes" teherhajók akár órákra is megbéníthatták a kikötők forgalmát. Az elektromágneses szigonyágyúkkal felszerelt T-4-esek bevezetése gyors megoldást jelentett. A pilóta mögött, annak háttal ülő ágyúkezelő / vontatómester, miután a megfelelő helyen megszigonyozta magatehetetlen áldozatát, az erős repulzorokkal és torlósugárhajtóművel épített sikló könnyen a kikötőbe vontathatta azt. A lerobbant teherhajók vontatásán kívül, a remekül manőverezhető kis gépek jó szolgálatot tettek az áruforgalom helyszíni irányításának és felügyeletének ellátásában is. A pilóta mögötti ülésben akár maga a kikötő parancsnoka is szemmel tarthatta, hogy a munkálatok tényleg rendben zajlanak.

    A T-47 esek lelke a két különálló, kompakt egységbe szerelt DCJ-75 jelzésű repulziós generátor. Ezek az antigravitációs lebegtető egységek és az erős hajtómű teszik lehetővé, hogy a mindössze 5 m hosszú és 27 tonnás kis gépek, saját tömegüknél akár hússzor nagyobb terhet is megmozgathassanak. A törzs alá integrált IJM-66-os "JetMachine" torló-sugárhajtómű az Incom első sorozatban gyártott, saját fejlesztésű légköri motorja. A mozgó alkatrészeket nem tartalmazó hajtómű, a szabvány kétáramú gázturbinás sugármotorok minden hátrányát nélkülözi. Kedvező üzemanyag felhasználási mutatói és hosszú élettartama mellett, elődjével szemben sokkal nagyobb tolóerő kifejtésére képes. A T-4-es széria három típust tartalmazott. Az alapváltozat még valamivel gyengébb teljesítményű repulzorokkal és hagyományos, gázturbinás sugárhajtóművel készült. Ez volt a T-43-as. A család következő tagját T-45 jelzéssel anyakönyvezték és elődjéhez képest mintegy két méterrel hosszabb volt. A méretnövekedés oka a nagyobb antigrav. generátorok beépítése volt. A DCJ-70-es repulzorok azonban nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Nagy méretük ellenére viszonylag szerény teljesítménnyel működtek, ezért a 45-ösöket nem is gyártották sokáig. A T-47-es sikló volt az utolsó a sorozatban. Hatékony repulzoraival és modern hajtóművével a csoport legsikeresebb és legnagyobb számban gyártott típusa volt. Az E.K.Á.F. szervein kívül még rengeteg helyen alkalmazták. Talán a polgári felhasználás terén elért példátlan sikerek miatt akadt meg a valamelyik Köztársasági vezérkari tiszt szeme is ezen a gépen. Akárhogy is történt a dolog, a T-47 bevonult a hadseregbe.

    A Szövetség elit felszíni katonai egységének, a Tengerészgyalogság Légierejének fejlesztése a küszöbön állt. Bár a Flotta kötelékeiben több kiváló harci gép is szolgált a felszíni csapatok gépesítése és a gyalogsági erők tűztámogatásának megoldása még csak gyerekcipőben járt. A Lázadók erre a célra legtöbbször a Flotta vadászait alkalmazták. Ám ezeknek az űrbéli hadviselésre tervezett gépeknek a légköri bevetése sok problémával járt. Nagy szükség lett volna egy tisztán atmoszférán belüli felhasználásra tervezett harci gépre. A T-47 pont jókor jött. A polgári felhasználásban elért nyilvánvaló sikerek nem hagytak kétséget. A beszerzést megelőző tenderkiírás és egy új típus szolgálatba állítása előtt elengedhetetlen próbarepülések szükségtelenné váltak, ezzel a hadsereg jókora összeget spórolhatott meg. A siklónak, hogy valódi katonai géppé váljon csupán néhány kisebb módosításon kellett átesnie.

    A kis méret miatt a pajzsgenerátorok beépítése nem volt lehetséges, ezért a törzset páncéllemezekkel erősítették meg. Bár ez csak részleges védelmet adhatott az ellenséges tűzzel szemben, a kiváló manőverező képesség miatt a harctéri túlélés esélyei mégis elég jók voltak. A DCJ-75-ös repulzorok és a JetMachine hajtómű cseréje szóba sem jött. Ezek a berendezések már sokszor bizonyítottak és a katonai alkalmazásuk előtt sem volt akadály. A hajtómű mintegy 1000 km/h csúcssebesség elérését tette lehetővé, ami tulajdonképpen a harctéren is elégséges volt. A siklókat eredetileg egy polgári felhasználásra szánt egyszerű navigációs és felderítő rendszerrel szerelték. Ezt az átalakítás során lecserélték. A T-47-es egy abban az időben korszerűnek számító Fabritech gyártmányú fedélzeti computer által vezérelt ANS-7K jelzésű harcászati-navigációs és felderítő szenzort kapott. Ez a lokátor már lehetővé tette a célok akár 120 km-ről történő azonosítását és követését is.

    Az eredeti T-47-es teljesen fegyvertelen volt. Bár a szigonyágyút végső esetben akár fegyverként is alkalmazhatták volna; amire a Hoth-on sor is került, ám a hadseregben a szigonynál valami sokkal ütőképesebb fegyverzetre is szükség volt. A hadsereg technikusai rövid fejtörés után végül igazán eredeti ötlettel rukkoltak elő. Bár a csatahajókból és a vadászgépekből a Lázadóknak sosem volt elég, ennek ellenére gazdasági okok miatt a Köztársaság több régi hadihajóját mégis ki kellett vonni a szolgálatból. Ezek többnyire már nagyon öreg, gyakran meghibásodó szerkezetek voltak, melyek hadrendben tartása nem adott akkora stratégiai erőt, mint amennyi pénzt az állandó javításuk elvitt. De nem került minden a szemétzúzók karmai közé. Az öreg kasznik még sokáig jól használható alkatrészek sokaságával látták el a karbantartó dokkok technikusait. Hát így kerültek a kiselejtezett Dolphin osztályú fregattok egyébként remek DX559-es automata lézerágyúi is a T-47-es siklókra. A gépenként két darab ágyú sárkányszerkezetbe történő integrálása nem volt túl bonyolult manőver. Csupán két merevítő elemet kellet a szárnyak felületén rögzíteni, hogy az biztosan tartsa az 5,3 m hosszú löveget. Ezek a merevítő tartók másrészt elég belső teret biztosítottak az ágyúk generátorainak elhelyezésére is. A fedélzeti számítógép tűzvezérlő egysége és a harcászati szenzor interface modulja rövid "rábeszélés" után már képes volt együttműködni az új fegyverekkel. A hatalmas ágyúk beépítése egyáltalán nem rontotta az addig kiváló manőverezhetőséget. A Jetmachine hajtómű akkora tolóerő tartalékkal rendelkezett, hogy a súlynövekedés még az addig elért maximális sebességet sem csökkentette. A repulzorok meg mintha tudomást sem vettek volna arról, hogy történt valami. Egy dolog viszont elkerülhetetlen volt. A lézerágyúk generátorainak energiaigényét az eredeti reaktorok már nem tudták kielégíteni. Ezért azokat le kellett cserélni. A törzs hátsó részébe integrált 2 db kisméretű, kompakt, u.n. szárazfúziós FSA erőművek viszont már elegendő teljesítményt adtak mind az elektromos rendszerek mind a lézerágyúk felé. Az ilyen típusú reaktoroknak azonban van egy hátrányuk. A szárazfúzió miatt működésük során hatalmas hőt fejlesztenek ezért gondoskodni kellett a megfelelő hűtésükről. A T-47-es esetében ezt nagyméretű hűtőbordák felszerelésével oldották meg. Ám a szegény embert még az ág is húzza. Hogy mennyire igaz ez a mondás azt jól példázza az Echo bázison szolgáló hósiklók esete. A Hoth jeges világában ugyanis ezek a hőelvezető lemezek okozták a már végsőkig elcsigázott technikusoknak a legtöbb munkát. Csaknem lefagyasztották a reaktorokat, ezért a gépenként 15 borda mindegyikét szigetelni kellett. Hőszigetelt hűtőlemezek. Micsoda abszurdum. De nem ez volt az egyetlen feladat. A fék- és kormánylapokat működtető munkahengereket valamint a repulzorgenerátorokat szintén fűteni kellett, nehogy eljegesedjenek. A hajtóműben képződő forró gázok egy részét elvezetve végül ezt is sikerült megoldani. A két tucat műszaki éjt nappallá téve dolgozott az átalakításokon és így is csak a támadás előtti utolsó pillanatban sikerült átadniuk a teljesen felkészített hósiklókat.

    Végül emlékezzünk azokra a bátor férfiakra és nőkre akik a jeges lövészárkokban és a hósiklók kabinjába az életüket áldozták a szabadságért.

    Emlékezzünk a Zsivány század tagjaira, akik a birodalmi lépegetőkkel szembeszállva példátlan bátorságról tettek tanúbizonyságot azon a gyászos napon.

    Adózzunk a hősök emlékének, akik a lehető legrosszabbkor, a lehető legrosszabb helyen éltek.

  •  
    Idő
     
    Számláló
    Indulás: 2006-07-03
     
    Értelmi fogyatékosok kíméljenek!!! Kérem ne káromkodjatok!!!
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Naptár
    2024. Április
    HKSCPSV
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    <<   >>
     
    Szavazás
    Lezárt szavazások
     
    Linkek
     
    Fajok
     
    Extrák
     
    Ne lopj mert figyellek
     
    Az oldal támogatója...
     
    BC
     
    Láma mentes övezet
     
    Játékokhoz csalások (egy jópár játékhoz nincsen csalás itt)
     
    Háttérzene
     
    Kód 1
     

    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77